AristeriDiexodos. Powered by Blogger.
 
Saturday, January 10, 2015

Ο ΦΟΒΟΣ, ΩΣ ΣΥΜΠΤΩΜΑ-ΜΑΧΑΙΡΙ ΠΟΥ ΣΕ ΠΡΟΘΥΜΑ ΧΕΡΙΑ ΘΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

0 comments
Πηγή: http://iskra.gr/


Του ΝΙΚΟΥ ΠΑΛΛΗ*

Είτε από ακροδεξιούς και φασίστες, είτε από θρησκευτικούς φονταμενταλιστές και φασίστες, ο αριστερός ριζοσπαστισμός και η εξ-«αιρετική» σάτιρα (θυμηθείτε: την οξύτατη επίθεση στον Βαγγέλη Διαμαντόπουλο που εμφανίστηκε μεταμφιεσμένος ως παπα-Σούρας, τον Παστίτσιο, τον Πανούση ή το site FunEl που ο Λιακόπουλος ο μπατζανάκης του Καρατζαφύρερ, πολύ εύκολα έκλεισε με την βοήθεια της δικαιοσύνης) είναι το ίδιοστοχοποιημένοι. Μην το ξεχνάμε αυτό...

Ας μη ξεχνάμε επίσης ότι οι τζιχαντιστές του ΙΣΙΣ (αν ανήκουν σ’ αυτούς οι εκτελεστές)χρηματοδοτήθηκαν από τις μυστικές υπηρεσίες Δυτικών Κρατών στην προσπάθειά τους να ρίξουν τον Άσαντ και να ελέγξουν την Μέση Ανατολή.

Ενάντια στην πολιτισμική ερμηνεία της αιματοχυσίας. Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ασυμβατότητα πολιτισμών, αλλά είναι μια επιστροφή από την μεριά του (λακανικού) Πραγματικούi(ως Σύμπτωμαii) της Συμβολικής παραβίασης και κατά συνέπεια της διαστροφής των εννοιών του κράτους δικαίου, που διδάχτηκε προς όλους, με τις αλλεπάλληλες στρατιωτικές επεμβάσεις από τα Δυτικά κράτη...

Καλό θα είναι προτού δείξουμε με το δάκτυλο προς το Ισλάμ και τους Μουσουλμάνους, να θυμηθούμε κατά πόσο τα Δυτικά κράτη έχουν υπερασπιστεί το κράτος δικαίου, τόσο στις διεθνείς σχέσεις, όσο και στο εσωτερικό τους.

Καλό θα είναι να αντιληφθούμε την κρίσιμη λεπτομέρεια: ότι οι εκτελεστές (αν ισχύουν οι πληροφορίες) είναι γηγενείς, γεννημένοι και μεγαλωμένοι στην Γαλλία. Εδώ βγαίνουν κάποια συμπεράσματα

1) η «βία» αυτή δεν είναι εισαγωγής, αλλά ενδογενής της Γαλλικής κοινωνίας. Σύμπτωμα της δικής της κοινωνικής παθογένειαςiii.

2) η «βία» αυτή απέχει από την θεϊκή βίαiv που μιλά εξ’ ονόματος των ζωντανών και ζητά ν’ αποκαταστήσει την μη-δικαιοσύνη. Είναι επιθετικότητα-καθρέφτης όπου επιστρέφει το βλέμμα της αιματηρής εξουσίας πάνω στη γυμνή ζωή για λογαριασμό της εξουσίαςv, που επιστρέφει στον κοινωνικό καθρέφτη το ανυπόφορο/εκτός νοήματος που εισέπραξε.

3) η «βία» αυτή δεν είναι μια Πράξη που ζητά ν’ αλλάξει το κοινωνικό καθεστώς (η επαναστατική Βία), αλλά ένα «πέρασμα στην πράξη» που ζητά ν’ αποφύγει το ανυπόφορο της ύπαρξης μη-δικαιοσύνης,ως κάτι εκτός νοήματος, στη Γαλλική, και όχι μόνο, κοινωνία.

Τέλος ας θυμηθούμε ποιους προτιμούν, οι Δυτικές κυβερνήσεις, να έχουν ως συνομιλητές ή να τουςχρηματοδοτούν…

Κοινωνικά (αντι)δραστικούς, αριστερούς μεταρρυθμιστές και ριζοσπάστες ή φασίστες πρόθυμους σκοταδιστές και φονταμενταλιστές;

Ο λόγος που επικαλούνται για να αιτιολογήσουν αυτούς τους προνομιακά μόνιμους συνομιλητές τους, είναι ο φόβος της απώλειας της οικονομικής ασφάλειας και ευημερίας. Μ’ αυτό το μαχαίρι θυσιάζουντην Δικαιοσύνη και την Δημοκρατία.






Το σκίτσο όπου ένας μουλάς πυροβολεί ένα μολύβι και η σφαίρα εξοστρακίζεται και χτυπά τον Αλλάχ, νομίζω ότι τα λέει όλα…

i «Πραγματικό» όρος της φιλοσοφίας που τον χρησιμοποίησε εκτενώς ο Ζακ Λακάν (Γάλλος Ψυχαναλυτής με μεγάλη επίδραση στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες), όπου ορίζει «το αδύνατο» που είναι αδύνατον να φαντασθούμε, αδύνατον να ενσωματώσουμε στην συμβολική τάξη, αδύνατον επομένως να το κατακτήσουμε με οποιονδήποτε τρόπο (Dylan Evans Εισαγωγικό λεξικό της Λακανικής Ψυχανάλυσης). Μ’ άλλα λόγια το «Πραγματικό» ορίζει «την άγνωστη γη» πέραν των γνωστών και των σημείων αναφοράς.

ii Τόσο ο Φρόιντ όσο και ο Λακάν εντόπισαν το Σύμπτωμα ως κάτι που επιστρέφει από την μεριά του Πραγματικού (οτιδήποτε θεωρείται ανεξήγητο, ξένο κι εκτός πραγματικότητας), όταν έχει αποτύχει η Συμβολοποίηση (η συμβολική εγγραφή) ενός βιώματος, μιας εμπειρίας.



iii Ο Σλαβόι Ζίζεκ σε άρθρο του, της 3/09/14 στους New York Times το επι-σημαίνει πολύ εύγλωττα
«The problem with terrorist fundamentalists is not that we consider them
inferior to us, but, rather, that they themselves secretly consider
themselves inferior. This is why our condescending, politically correct
assurances that we feel no superiority toward them only makes them more furious and feeds their resentment. The problem is not cultural
difference (their effort to preserve their identity), but the opposite
fact that they already like us, that, secretly, they have already
internalized our standards and measure themselves by them.
Paradoxically, what the fundamentalists of ISIS and those like them
really lack is precisely a dose of that true conviction of one’s own
superiority.
http://opinionator.blogs.nytimes.com/2014/09/03/isis-is-a-disgrace-to-true-fundamentalism/?_r=0

iv Όρος του Βάλτερ Μπενγιαμιν από το βιβλίο «Για μια κριτική της βίας»

v Ορισμός του Βάλτερ Μπενγιαμιν από το βιβλίο «Για μια κριτική της βίας»
Βάλτερ Μπέντιξ Σένφλις Μπένγιαμιν (Walter Bendix Schönflies Benjamin (15 Ιουλίου 1892 - 26 Σεπτεμβρίου 1940), ήταν Γερμανοεβραίος Μαρξιστής και κριτικός της λογοτεχνίας, δοκιμιογράφος, μεταφραστής, και φιλόσοφος

* Ο Νίκος Πάλλης είναι μέλος της ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Eurobank

Leave a Reply

 
Αριστερή Διέξοδος © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here

Google+